Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί πώς αναπνέουμε και πού πάει ο αέρας αφού μπει στο σώμα μας;
Ή γιατί λαχανιάζουμε όταν τρέχουμε;
Αν αναρωτιέστε γι’ αυτά, τότε είστε από αυτούς που θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα το ανθρώπινο σώμα και το βίντεο αυτό σας αφορά άμεσα.
Πάρτε μια…βαθιά ανάσα και πάμε να γνωρίσουμε το αναπνευστικό μας σύστημα.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO
Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο με θέμα : “Το σώμα μας- αναπνευστικό σύστημα” είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών.
Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.
Βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσα από προσομοιώσεις, το κυκλοφορικό σύστημα, να αποσαφηνίσουν τις μπερδεμένες σκέψεις τους και να σκεφτούν τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του.
Επιμέρους στόχοι:
Επιδιώκουμε οι μαθητές και μαθήτριες:
• Να γνωρίσουν το αναπνευστικό σύστημα και τη λειτουργία του στο ανθρώπινο σώμα.
•Να αναδομήσουν, μέσα από την παρατήρηση και την γνωστική σύγκρουση, πιθανές λανθασμένες αντιλήψεις.
• Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες της συνεργασίας, της αναζήτησης πληροφοριών καθώς και την κριτική τους σκέψη, πρωτοβουλία, υπεύθυνη λήψη αποφάσεων.
• Να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες ζωής με διατροφή, άσκηση και αποφυγή του καπνίσματος.
Υλικά -προϋποθέσεις:
1. Υπολογιστής-βιντεοπροβολέας-σύνδεση με το διαδίκτυο
2. Μολύβι- χρωματιστούς μαρκαδόρους-γόμα-ψαλίδι-κόλλα- χαρτόνι λευκό Α2και Α4 (ροζ και κόκκινο) -σπαστά πλαστικά καλαμάκια- πλαστικά σακουλάκια τροφίμων- σιλοτέιμπ
Διαδικασία:
1.Tα παιδιά στη σχολική τάξη κάθονται σε ομάδες σε ή δυάδες.
Προβάλλεται το video : «Το αναπνευστικό μας σύστημα». Ο/ Η εκπαιδευτικός σταματά το βίντεο, αν χρειαστεί, δίνοντας πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις. Κατά την ολοκλήρωση του video, στο κουίζ με τον Ιάσονα, παρέχεται πρόσθετος χρόνος στα παιδιά για να απαντήσουν στις ερωτήσεις.
2.Αντεστραμμένη τάξη( Flipped Classroom)-Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Στέλνεται ο σύνδεσμος μέσω email στα παιδιά για να δουν το βίντεο στον προσωπικό τους χώρο και χρόνο. Τα παιδιά αυτοδιαχειρίζονται τις γνώσεις τους, αυτοαξιολογούνται με «Το κουίζ με τον Ιάσονα».
Την επόμενη μέρα στην σχολική τάξη συζητούνται οι απορίες και πραγματοποιούνται οι δραστηριότητες, οι οποίες έχουν διαβάθμιση ανάλογα με το ηλικιακό επίπεδο των μαθητών /τριών.
Δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησης ανασκόπησης με τη βοήθεια των ψηφιακών παιχνιδιών, στην τελευταία δραστηριότητα, με τον διαδραστικό πίνακα στην τάξη, στο εργαστήριο πληροφορικής, στην αντίστροφη τάξη και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Το video μπορεί ν αξιοποιηθεί:
1. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’ Δημοτικού στην ενότητα: “Το σώμα μου”, στη Φυσική Στ΄ Δημοτικού στην ενότητα :”Γνωρίζω το σώμα μου”
4. Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Α.ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα
Γνωρίζω το σώμα μου
Λέξεις κλειδιά: υγιεινή ζωή, άσκηση και διατροφή, αυτομέριμνα
Σε ποιες τάξεις μπορούν ν’ αξιοποιηθεί:
Στο Δημοτικό: Β‘, Γ΄, Δ΄,Ε ΄και Στ΄
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ