Αν σκεφτούμε την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά σαν ένα ψηφιδωτό,
η άυλη πολιτιστική κληρονομιά είναι το χρώμα!
Τα έθιμα, μέρος της Άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, η ζωντανή πολιτιστική κληρονομιά, περνά από γενιά σε γενιά και αναπαράγεται σε σχέση με το κοινωνικό, και ιστορικό της περιβάλλον. Δημιουργεί την αίσθηση της ταυτότητας και της συνέχειας, προστατεύει, προωθεί, διατηρεί και αναπτύσσει την πολιτιστική ποικιλομορφία και την ανθρώπινη δημιουργικότητα.
Το Πάσχα, σε όλη την ανοιξιάτικη Ελλάδα, γιορτάζεται με κατάνυξη και λαμπρότητα με πολλά και ξεχωριστά έθιμα, που με τη ζωντάνια και τη συνέχειά τους, αποτελούν συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις γενιές.
Από την περιφορά του επιταφίου, τις λιτανείες, τα φαναράκια που φωτίζουν τον νυχτερινό ουρανό, μέχρι το κάψιμο του Ιούδα, τις αυγομαχίες και τον σαϊτοπόλεμο, τα έθιμα που αναβιώνουν κάθε χρόνο στη χώρα μας, κατά την περίοδο της Μεγάλης Εβδομάδας και στην Ανάσταση, έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και προσελκύουν τους πιστούς και τους ταξιδιώτες.
Τι γίνεται όμως σε άλλες χώρες; Είναι πολλά τα κοινά έθιμα στον εορτασμό του χριστιανικού Πάσχα, όμως δεν λείπουν και οι περίεργες παραδόσεις που διαφοροποιούν τον εορτασμό από μέρος σε μέρος.
To Sakidio έχει ξεχωρίσει και παρουσιάζει κάποιες από αυτές, ιδιαίτερες και χαρακτηριστικές, που δε μοιάζουν με τις ελληνικές. Σκοπός του είναι να φωτίσει και να αναδείξει τις ψηφίδες της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιά ως ένα ζωντανό κομμάτι της συνύπαρξης σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO
Το video «Το Πάσχα σε άλλες χώρες της Ευρώπης» εντάσσεται στην κατηγορία “ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ”.
Μπορεί να λειτουργήσει ως αυτόνομο πληροφοριακό υλικό και ως αφόρμηση σε σχέδια εργασίας που αφορούν τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αλλά και άλλα γνωστικά αντικείμενα, όπως πχ. στη Γλώσσα, Μαθηματικά, Θρησκευτικά, Εικαστικά, Γεωγραφία, Μελέτη Περιβάλλοντος
Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών. Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.
Πιο συγκεκριμένα το video μπορεί ν’ αξιοποιηθεί:
Ως μέρος διαθεματικών projects Δημοτικού με θέμα την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά, έθιμα και παραδόσεις.
Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Γλώσσα, Θρησκευτικά, Γεωγραφία,Μαθηματικά, Εικαστικά
Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Υποθεματική: Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά
Λέξεις κλειδιά: παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά
Μπορείτε να κατεβάσετε ΕΛΕΥΘΕΡΑ τα προτεινόμενα φύλλα εργασίας ΕΔΩ