Η καταπληκτική μας μηχανή, το ανθρώπινο σώμα, έχει πολλά μυστικά που μας καλούν να τα ανακαλύψουμε.
Μ’ αυτό το βίντεο συνεχίζουμε τη γνωριμία με τον μέσα μας κόσμο, τα συστήματα του οργανισμού μας, που δεν είναι άλλο από μια ομάδα οργάνων που συνεργάζονται, για να κάνουν πολύ καλά, την ίδια δουλειά. Δε συνεργάζονται μεταξύ τους όμως μόνο τα όργανα στο ίδιο σύστημα, αλλά και τα συστήματα.
Θα γνωρίσουμε το καταπληκτικό κυκλοφορικό μας σύστημα.
Τι σας περνάει από το μυαλό όταν ακούτε κυκλοφορικό σύστημα;
Μήπως το κυκλοφοριακό χάος στις μεγαλουπόλεις;
Κορναρίσματα και φασαρία;
Ευτυχώς στον οργανισμό μας δεν υπάρχει κανένα χάος. Γιατί άλλο είναι το κυκλοφοριακό και άλλο το κυκλοφορικό σύστημα!
Το κυκλοφορικό σύστημα είναι ένα πολύ σημαντικό σύστημα του οργανισμού μας.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO
Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο με θέμα : “Το σώμα μας- κυκλοφορικό σύστημα” είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών.
Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.
Βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριές μας, μέσα από προσομοιώσεις, το κυκλοφορικό σύστημα, να αποσαφηνίσουν τις μπερδεμένες σκέψεις τους και να σκεφτούν τους τρόπους φροντίδας και προστασίας του.
Ειδικότερα επιδιώκουμε οι μαθητές και μαθήτριες:
• Να γνωρίσουν τα βασικά σημεία του κυκλοφορικού συστήματος και τη λειτουργία του στο ανθρώπινο σώμα.
•Να αναδομήσουν, μέσα από την παρατήρηση και τη γνωστική σύγκρουση, πιθανές λανθασμένες αντιλήψεις.
• Να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες της συνεργασίας, της αναζήτησης πληροφοριών και της κριτικής σκέψης.
• Να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες διατροφής και άσκησης.
Υλικά -προϋποθέσεις:
1. Υπολογιστής-βιντεοπροβολέας-σύνδεση με το διαδίκτυο
2. Μολύβι-γόμα-ψαλίδι-κόλλα, χρώματα
Διαδικασία:
1.Tα παιδιά στη σχολική τάξη κάθονται σε ομάδες σε ή δυάδες.
Προβάλλεται το video : «Το κυκλοφορικό μας σύστημα». Ο/ Η εκπαιδευτικός σταματά το βίντεο, αν χρειαστεί, δίνοντας πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινίσεις. Κατά την ολοκλήρωση του video, στο κουίζ με τον Ιάσονα, παρέχεται πρόσθετος χρόνος στα παιδιά για να απαντήσουν στις ερωτήσεις.
2.Αντεστραμμένη τάξη( Flipped Classroom)-Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Στέλνεται ο σύνδεσμος μέσω email στα παιδιά για να δουν το βίντεο στον προσωπικό τους χώρο και χρόνο. Τα παιδιά αυτοδιαχειρίζονται τις γνώσεις τους, αυτοαξιολογούνται με «το κουίζ με τον Ιάσονα».
Την επόμενη μέρα στην σχολική τάξη συζητούνται οι απορίες και πραγματοποιούνται οι δραστηριότητες, οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στο ηλικιακό επίπεδο των μαθητών /τριών.
Το video μπορεί ν αξιοποιηθεί:
1. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Μελέτη Περιβάλλοντος Δ’ Δημοτικού στην ενότητα: “Το σώμα μου”
4. Στη θεματική των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:
Α.ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ
ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα
Γνωρίζω το σώμα μου
Λέξεις κλειδιά: υγιεινή ζωή, άσκηση και διατροφή, αυτομέριμνα
Σε ποιες τάξεις μπορούν ν’ αξιοποιηθεί:
Στο Δημοτικό: Β‘, Γ΄, Δ΄,Ε ΄και Στ΄
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ