Search
Close this search box.
Ο Louis Braille ήταν ένας άνθρωπος που με την προσωπικότητά του, τη ζωή, το όραμα και το έργο του, μας εμπνέει και μας καθοδηγεί. Eφηύρε τον κώδικα γραφής και ανάγνωσης για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Χρήσιμο για εκπαιδευτικούς:

Στο τέλος του κειμένου θα βρείτε συνδέσμους για πρόσβαση στα 

φύλλα εργασίας

Ο Louis Braille ήταν ένας άνθρωπος που με την προσωπικότητά του, τη ζωή, το όραμα και το έργο του, μας εμπνέει και μας καθοδηγεί. Πριν από 200 περίπου χρόνια,  εφηύρε τον κώδικα γραφής και ανάγνωσης για ανθρώπους με προβλήματα όρασης.

Ήταν εκπαιδευτικός,  που αξιοποιώντας την προσωπική του εμπειρία, έδωσε διέξοδο σε ανθρώπους με προβλήματα όρασης  καθώς τους διευκόλυνε  να  διαβάζουν, να γράφουν, να μορφώνονται, να επικοινωνούν με το γραπτό λόγο και να ψυχαγωγούνται.Το όνομά του έχει ο ομώνυμος  κώδικας γραφής και ανάγνωσης, αλλά και ένας αστεροειδής.

Σήμερα αναγνωρίζεται παγκόσμια καθώς η εφεύρεσή του, χρησιμοποιείται ευρέως και αξιοποιείται, δίνοντας πρόσβαση στην πληροφορία σε άτομα με πρόβλημα όρασης, παντού. Σε βιβλία, πληκτρολόγια υπολογιστών, μουσεία, ασανσέρ πολυκατοικιών, μέρη πολιτιστικού ενδιαφέροντος, διευκολύνοντας τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων .

Για να τον τιμήσει η Παγκόσμια Ένωση Τυφλών (World Blind Union – WBU)  καθιέρωσε την παγκόσμια ημέρα Braille, στις 4η Ιανουαρίου.

Κάποτε ο Λουί Μπράιγ είπε :

«Πρέπει να είμαστε ίσοι και η επικοινωνία είναι ο τρόπος για να το πετύχουμε».Με το έργο του ο Louis Braille κατάφερε, ότι όλοι προσπαθούμε, ο καθένας στο δικό του δρόμο και με το δικό του τρόπο. Να κάνει  το όνειρό του πραγματικότητα!

Η γνωριμία με τον Μπράιγ στοχεύει στην παρουσίαση του τυφλού ατόμου που κατάφερε,  να προσφέρει στον κόσμο έναν πολύτιμο  κώδικα γραφής και ανάγνωσης δίνοντας διέξοδο σε πολλούς ανθρώπους. Το video  εστιάζει στη δυναμική προσωπικότητα με βασικό της χαρακτηριστικό τη θέληση, την επιμονή και την κοινωνική προσφορά. Δίνεται έτσι μια αισιόδοξη προοπτική για την ενεργό κοινωνική ζωή ατόμων με δυσκολίες όρασης.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ VIDEO

Οι δραστηριότητες αξιοποίησης του βίντεο με θέμα τη ζωή το έργο και την προσφορά του Louis Braille είναι ενδεικτικές και αντικατοπτρίζουν την οπτική των δημιουργών. Καθώς κάθε τάξη έχει τις ιδιαιτερότητες που την καθιστούν μοναδική, οι δραστηριότητες μπορούν να τροποποιηθούν ή να προσαρμοστούν ανάλογα.

Προτείνουμε την αξιοποίηση του video του Louis Braille σε συνδυασμό με το video της Helen Keller καθώς εντάσεται στην ίδια θεματολογία, εξυπηρετεί τον ίδιο στόχο και ενισχύει την παρέμβαση. Οι προτεινόμενες δραστηριότητες, στα συνοδευτικά φύλλα εργασίας του Braille και της Keller ακολουθούν ποικιλία εκπαιδευτικών μεθόδων, δεν επικαλύπτονται και μπορούν να συνδυαστούν.

Βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων είναι η διασύνδεση των μαθητών/ριών στην κοινότητα της τάξης και η αποδοχή της διαφορετικότητας των ατόμων.  Η κατανόηση του δικαιώματος όλων για ισότιμες ευκαιρίες και η καλλιέργεια μιας συμπεριληπτικής κουλτούρας στο σχολείο και στην υπόλοιπη κοινωνική ζωή. Επιπρόσθετα επιδιώκεται η ενίσχυση και ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών μέσω της ταύτισης με το δυναμικό πρότυπο του πρωταγωνιστή που αντιμετωπίζει τα προβλήματά του και με την ενεργό συμμετοχή του προσφέρει στο κοινωνικό σύνολο. Η παρέμβαση, ελπίζουμε να  βοηθήσει τα παιδιά να ενισχύσουν τις κοινωνικές και συναισθηματικές τους ικανότητες, αναπτύσσοντας δεξιότητες όπως η αυτογνωσία, η κοινωνική ευαισθητοποίηση, η αυτοδιαχείριση και η υπεύθυνη λήψη αποφάσεων.

Το video μπορεί ν αξιοποιηθεί:

  1. Ως αυτόνομο υλικό για την παγκόσμια ημέρα ατόμων με Αναπηρία, 3 Δεκεμβρίου
  2. Ως μέρος διαθεματικών projects, Δημοτικού και Γυμνασίου, για την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας, καλλιεργώντας τη συμπεριληπτική οπτική .
  3. Ως ενισχυτικό υλικό σε γνωστικά αντικείμενα αναλυτικού προγράμματος σπουδών Πχ. Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή ενότητα Α , Ε΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ, είμαστε όλοι Πολίτες, σελ.της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην 1η Θεματική Ενότητα: Το άτομο και η κοινωνία και ειδικότερα στην Ενότητα Α: Οικογένεια (σελ.7-14) και στην Ενότητα Β:Ένα σχολείο για όλους (σελ.21) και με την 4η Θεματική Ενότητα: Το άτομο και η Διεθνής Κοινότητα Ενότητα Β: Τα δικαιώματα του παιδιού (σελ. 93).
  4. Στις θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων:

Α.ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ, ΕΥ ΖΗΝ

Στους παρακάτω τομείς:

ΥΓΕΙΑ: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία

Λέξεις κλειδιά: αυτομέριμνα και ψυχική υγεία, ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας.

Μπορεί να αξιοποιηθεί το video του Μπράιγ στον τομέα ψυχική και συναισθηματική υγεία και  στην ενδυνάμωση της προσωπικότητας, μέσω του θετικού παραδείγματος της υπερνίκησης των σωματικών και ψυχικών δυσκολιών του πρωταγωνιστή και της δημιουργίας συνθηκών  ταύτισης. Ενθαρρύνεται η προσπάθεια κοινωνικοποίησης, επισημαίνεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού και η προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Β.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ:  

Ανθρώπινα δικαιώματα, Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Λέξεις κλειδιά: εθελοντισμός, πολιτειότητα, ανθρώπινα δικαιώματα & αξιοπρέπεια, αλληλοσεβασμός και σεβασμός στη διαφορετικότητα, κοινωνική ευαισθησία, ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, συμπερίληψη στην εκπαίδευση

Στη συγκεκριμένη θεματική το παράδειγμα του Μπράιγ αποτελεί σημαντική αφόρμηση  για την έναρξη συζήτησης πάνω στα θέματα της διαφορετικότητας, των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων με στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

Σε ποιες τάξεις μπορούν ν’ αξιοποιηθούν:

Στο Δημοτικό: Β΄, Γ΄, Δ΄Ε ΄και Στ΄τάξη

Στο Γυμνάσιο: Α΄, Β΄, Γ΄ τάξη

Μπορείτε να βρείτε και να κατεβάσετε τα προτεινόμενα φύλλα εργασίας ΕΔΩ

Κάνετε εγγραφή στο Youtube κανάλι μας και πατήστε το “καμπανάκι” για να ειδοποιείστε για τα νέα μας βίντεο.

Name : Kelly Paulino

Designation : Math Teacher

Experience : 7 years

Email : hello@yourdomain

Pellentesque elit eget gravida cum. Sagittis vitae et leo duis ut diam. Ultricies integer quis auctor elit sed vulputate. Ut morbi tincidunt augue interdum. Fusce ut placerat orci nulla pellentesque dignissim enim sit amet. Nulla facilisi nullam vehicula ipsum a arcu cursus vitae. Dictumst vestibulum rhoncus est.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elitrem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do